top of page
Search
Writer's pictureMini šport

IGRE ZA SPODBUJANJE USTVARJALNEGA MIŠLJENJA

Updated: Feb 5, 2020


Med različnimi igrami ali učnimi dejavnostmi lahko ustvarjalno mišljenje otrok negujemo in spodbujamo tako, da otroke v igri in pri drugem učnem delu, spodbujamo k iskanju različnih in izvirnih idej. Pri tem je pomembno, da ustvarimo vzdušje, v katerem otroci sproščeno razmišljajo in se ne obremenjujejo s tem, da bi karkoli napačno povedali in bili zato morebiti celo zasmehovani ali grajani.


Najpomembnejše je, da so ideje otrok sprejete, saj s tem vzgajamo vrednote miselnega dela, ustvarjanja in inovativnosti. Tako kot pri vseh drugih dejavnostih iz NTC programa je tudi pri igrah za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja izrednega pomena, da ima otrok čimveč priložnosti za kakovostno dvosmerno komunikacijo.



Spodbujanje funkcionalnega mišljenja


Pomemben del programa NTC učenje je spodbujanje funkcionalnega mišljenja in sicer s postavljanjem ugank, problemskih vprašanj ter igrami za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja. Pri tem gre enostavno za to, da med učenjem ne utrjujemo le enostavne reprodukcije podatkov, kakor smo je bili pri klasičnem učenju običajno vajeni, temveč da skušamo pri otrocih vseskozi problemsko spodbujati razmišljanje oziroma povezovanje raznovrstnih podatkov med seboj ter različne načine njihove čimbolj izvirne uporabe. Ta del programa imajo otroci ponavadi zelo radi, saj uspešno reševanje nalog ob pomoči vrstnikov in odraslih vodi k doživetju občutka zadovoljstva po opravljeni nalogi. Pomembno je vedeti, da otroci mnogih ugank oziroma miselnih nalog ne bodo zmogli rešiti sami – zastavljene so namreč tako, da morajo pri njih reševanju sodelovati tudi starši, vzgojitelji oziroma učitelji, lahko tudi vrstniki ali starejši prijatelji (»območje bližnjega razvoja« po Vigotskem). Izkušnje z izvajanjem programa kažejo, da je otrokom še posebno zabavno reševanje tovrstnih nalog v skupini. Pri tem je pomembno je tudi, da se otroci med skupinskim delom naučijo poslušati tiste, ki govorijo in tudi dvigniti roko, ko želijo odgovoriti.


In kakšne so izkušnje učenja otrok na JAPONSKEM?

137 views0 comments

Comments


bottom of page